שיקום לסתות, שיקום הפה

שיקום הפה – מומלץ בכל פה

מהן בעצם פרוצדורות שיקום הפה ומה נכלל או לא נכלל בהן?
האם פרוצדורות שיקום הפה כוללות בתוכן את הטיפולים השוטפים אצל השיננית או שמא אלו בכלל סתימות, עקירות ואורתודנטיה? למעשה, ניתן לכלול בתוך הפרוצדורות לשיקום הפה אפילו הליכים מורכבים קצת יותר, כמו התקנות של שיניים תותבות ובעיות חניכיים ולסת הדורשות טיפול כירורגי. כל התערבות רפואית מקצועית הקשורה לבריאות הפה שנועדה לשפר תפקוד, אסתטיקה ומראה, נכללת בתחום פרוצדורות שיקום הפה.

שיקום על ידי שתלים

אחת האופציות המתקדמות והנפוצות ביותר בכל הקשור לשיקום הפה, היא האופציה של חזרה לשגרת החיים באמצעות שיקום על ידי שתלים. טיפול בעזרת שתלים, מאפשר למטופל לחזור לשגרת חייו, כאילו היו השיניים המושתלות שיניו הטבעיות ולא כאלו שהושתלו על ידי מעבדה מקצועיות ומיומנת. לאחר ההשתלות, יכולים המטופלים לחזור לתפקוד לסת ופה תקינה ומלאה.

כדי שנוכל לענות על השאלה ‘מהו שיקום שתלים’, עלינו להגדיר קודם כל את המושג שתל. שתל הוא בורג שנכנס אל עצם הלסת. אותו הבורג עשוי ממתכת, ועצם הכניסה שלו לעצם הלסת, מהווה תחליף לשורש שן אמיתי. בכל לסת, עליונה ותחתונה, ניתן להחדיר בין שתל אחד לעשרה שתלים. על פי המלצות וחוות דעת של מומחים בתחום שיקום הפה על ידי שתלים, מספר השתלים המומלץ, כך שהלסת תשוחזר באופן תקין, צריך להיות בין שישה לשמונה שתלים, כך שגם אם שתל אחד לא נקלט כמו שצריך בלסת, עדיין תתאפשר פעילות תקינה של הלסת, זאת כאמור בעקבות הימצאותם של שאר השתלים המוחדרים בה.

הצלחה בתהליך שיקום הפה בעזרת שתלים, מתחילה קודם כל במפגש עם רופא איכותי, שמבין בתחום. תהליך השיקום מתחיל בבדיקות של הרופא, שבוחן את מצב הפה ומציע בהתאם טיפולים ותרשים מסודר שיכלול בתוכו לוח זמנים, פרוצדורות רפואיות והעלויות המתאימות. תהליך שיקום הפה בעזרת שתלים הוא תהליך מורכב וארוך, לכן ככול שהרופא הוא מקצועי יותר, בעל מוניטין רב ובעל ניסיון בתחום, כך התהליך עלול להתקצר,להכאיב פחות והתוצאות, כמובן, יהיו מהירות ואפקטיביות יותר.

תחומים נוספים

לקביעת תור השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*המועד שהשארתם אינו סופי אנו נחזור לתאם אתכם תור בהתאם לפרטים שהשארתם.

דילוג לתוכן